Statiegeldactie bij SPAR Doornenburg

In de maanden november en december zal er bij SPAR Witjes in Doornenburg een statiegeldactie worden gehouden. De opbrengst hiervan zal ten goede komen aan de aanschaf van nieuwe uniformen voor harmonie St. Caecilia uit Doornenburg.

De huidige uniformen van de vereniging zijn aangeschaft in 1977, ruim 37 jaar oud, en zijn hard toe aan vervanging. Het plan hiervoor is opgezet tijdens een ledenvergadering begin 2007. Er is toen besloten om jaarlijks EUR 2000,- opzij te zetten voor de aanschaf van nieuwe uniformen. Doel hiervan is om uiteindelijk ongeveer de helft van de benodigde EUR 30.000-35.000,- op die manier te sparen. De andere helft van het benodigde budget hoopt de vereniging te kunnen behalen door middel van subsidies, sponsoring, donaties en het houden van een aantal acties waarvan de statiegeldactie de eerste is.

Komend jaar zal hard worden gewerkt om de realisatie en financiering van de aanschaf van nieuwe uniformen rond te krijgen. Vervolgens is het de bedoeling dat de uniformen eind 2015 daadwerkelijk worden aangeschaft en deze in januari 2016 worden gepresenteerd en in gebruik worden genomen. Hiermee wordt dan tevens de aftrap gegeven voor het jubileumjaar van de dan 100-jarige harmonie.

Bestuur en leden van de harmonie raden de statiegeldactie bij SPAR Witjes in Doornenburg van harte bij u aan en hopen dankbaar op uw gift.