Laatste optreden twirlsters

Tijdens het concert van harmonie St. Caecilia uit Doornenburg op 25 oktober a.s. zullen de twirlsters van deze vereniging hun allerlaatste optreden verzorgen. Met dit optreden komt er een einde aan ruim 40 jaar majorette en twirlen in Doornenburg.

Begin 1973 werd door enkele leden binnen de harmonie het plan opgevat een majorettepeloton op te richten. Hiermee werd de (vrouwelijke) jeugd in het dorp de mogelijkheid geboden om op een andere manier actief te worden binnen de harmonie. De oprichting hiervan bleek een schot in de roos. In de hoogtijdagen – de eerste helft van de jaren 80 – bestond het peloton uit meer dan 50 majorettes.

Onder leiding van instructrice Natasja van Bekkum werd er begin deze eeuw meer dans en gymnastiek aan de optredens toegevoegd en werd er een overgegaan van klassiek majorette naar twirlen.

De laatste jaren heeft de twirlgroep structureel te maken gehad met een teruggang in leden. Een teruggang die ondanks vele inspanning geen halt kon worden toegeroepen. Na lang uitstellen hebben bestuur en leden van de harmonie uiteindelijk toch het lastige besluit moeten nemen de groep op te heffen.

Het laatste optreden zal dus plaatsvinden tijdens het concert op 25 oktober in de St. Martinuskerk in Doornenburg. Naast de twirlsters zullen ook de slagwerkgroep en het harmonieorkest een optreden verzorgen. Het concert start om 20:00 uur en de toegang is gratis.

1 gedachte over “Laatste optreden twirlsters”

1. De nacht van de nacht is vanavond geopend met een prachtig concert van de Harmonie St. Caecilia Doornenburg.

Muzikale klanken bereikten de sterren van de hemel. Een prachtig concert waar je kippenvel van kreeg, zo mooi en zo goed. Fantastisch te zien en te horen hoe Doornenburg straalt. Geweldig om trots op te kunnen zijn.
    de Beschermheer van de Harmonie St. Caecilia

Reacties zijn gesloten.