Concert

In de aanloop naar deelnames aan een aantal belangrijke landelijke wedstrijden zal harmonie St. Caecilia uit Doornenburg op 25 oktober a.s. een concert geven in St. Martinuskerk te Doornenburg.

De slagwerkgroep heeft een lange termijn planning uitgezet die uiteindelijk moet uitmonden aan deelname aan het Wereld Muziek Concours in 2017. Een van de mijlpalen in deze planning is de deelname aan de “Sla je slag cup” op 8 november a.s. in Puiflijk. Een sterk bezet festival waaraan de nummer 2 en 3 van het NK van 2013 deelnemen alsmede ook slagwerkensemble “Cadenza” uit Twello, de wereldkampioen van eveneens 2013. De slagwerkgroep heeft de eer het festival samen met gemengd koor De Burchtsanghers te mogen afsluiten. Hierbij zullen zij het inmiddels bekende “The Big Earthquake” vertolken. Dit stuk zal ook te horen zijn tijdens het concert in Doornenburg. Daarnaast zal er een deel worden gemaakt van het nieuwe stuk “Landscapes” van Gian Prince. Speciaal door de slagwerkgroep uit Doornenburg is van dit werk een zogenaamde “extended version” gecomponeerd.

Harmonieorkest is volop in voorbereiding op haar deelname aan het landelijk concertconcours op 15 november a.s. in Enschede. Op 25 oktober zal zijn haar eerste try-out geven van het programma dat tijdens dat concours zal worden gespeeld. Dit programma bestaat uit de mars Arsenal waarmee het orkest tijdens het marsconcours in 2012 furore maakte en het KNFM erediploma mee wist te behalen – de landelijk beste prestatie binnen haar sectie in dat jaar. Daarnaast zullen het verplichte werk “Forgotten world” en het vrije concourswerk “Rhapsodia” worden gespeeld.

Laatste optreden twirlgroep
Het concert zal een speciale lading krijgen door het feit dat de twirlgroep van de vereniging op deze avond haar allerlaatste optreden zal verzorgen. De twirlgroep heeft al jaren structureel te maken met een teruggang in leden. Een teruggang die ondanks vele inspanning geen halt kon worden toegeroepen. Na lang uitstellen hebben bestuur en leden van de harmonie uiteindelijk toch het lastige besluit moeten nemen de groep op te heffen. Het optreden dat de twirlgroep zal geven tijdens het concert zal dus het laatste optreden zijn in haar ruim 40-jarige bestaan binnen de vereniging.

Het concert start om 20:00 uur en de toegang is gratis.