Kapelaan Walters Trofee 2013: Joop van Alst

Joop van Alst, 60 jaar lid en winnaar             3e Kapelaan Walters Trofee

Leden St. Caecilia waarderen vele werk van jubilerende slagwerker: “dikverdiend Jopie” !!

Zichtbaar emotioneel en trots ontving Joop van Alst uit handen van beschermheer Leonard van Nispen tot Pannerden de 3e Kapelaan Walters Trofee van Harmonie St.Caecilia. “Zijn zorgvuldige inzet voor de jeugdafdeling, bestuurstaken en slagwerkgroep zijn een onmisbare factor voor de kwaliteit en toekomst van onze vereniging”, aldus voorzitter Rob van de Sant. De bekendmaking werd door de aanwezigen en leden van de vereniging met luid gejuich begroet. Eerder op de nieuwjaarsbijeenkomst was Joop in het bijzijn van zijn echtgenote Wil al gehuldigd voor zijn 60 jarig lidmaatschap als slagwerker en kreeg hij het insigne van de Koninklijke Federatie van Muziekverenigingen overhandigd.

Na deze emotionele benoeming nam voorzitter Bud Joosten van het Instrumentenfonds het woord. Hij vroeg aandacht voor de indrukwekkende saamhorigheid binnen het plaatselijke verenigingsleven en liet blijken zeer tevreden te zijn met het huidige St. Caecilia. Namens de Doornenburgse bevolking overhandigde hij een nieuwe klarinet en mars trom aan het harmonie orkest. Voor de slagwerkgroep had het fonds een complete set crotales aangeschaft. Aansluitend werd er kort teruggeblikt op het veelbewogen maar ook succesvolle jaar 2012 en werden er grootse muzikale plannen voor komende jaren aangekondigd.

Naast optredens van het orkest en de jonge twirlgroep, gaf de slagwerkgroep van St.Caecilia aan weer helemaal terug op juiste spoor te zijn o.l.v. Casper Traa, die voorafgaand aan een fraai slagwerkoptreden door de voorzitter werd geïntroduceerd. Aansluitend werd de firma All-Bouw bedankt als kledingsponsor voor het nieuwe veelbelovende project van de slagwerkers. Ed en Cilia Peters ontvingen hiervoor uit handen van Riekske Balk en Lisa Peters naast een bloemetje  een dankbare herinnering.

Na het officiële gedeelte werd er door aanwezigen en leden van St.Caecilia feestelijk getoost op het nieuwe jaar.

1 gedachte over “Kapelaan Walters Trofee 2013: Joop van Alst”

Reacties zijn gesloten.