Uitwisselingsconcert

Na een geslaagd concert met haar dochtervereniging uit Gendt zal harmonie St. Caecilia uit Doornenburg op zaterdag 15 december opnieuw een uitwisselingsconcert verzorgen. Deze keer wordt het concert verzorgt in samenwerking met harmonie Per Ardua as Astra uit Megen.

Deze Brabantse muziekvereniging bestaat uit 70 leden waarvan ongeveer 45 leden onderdeel uitmaken van het orkest dat tijdens het concert in Doornenburg aanwezig zal zijn. De harmonie uit Megen is – net als de Doornenburgse muziekvereniging – en mix van jong en oud. Onder leiding van dirigent Theo van der Weijer zullen zij een gevarieerd programma brengen met voornamelijk populaire muziek.

Het harmonieorkest uit Doornenburg staat onder leiding van Emile Stoffels en zal ook een gevarieerd programma brengen waarin o.a. de marsen March of the Heralds en Arsenal ten gehore zullen worden gebracht waarmee het orkest begin november hoge ogen heeft gegooid tijdens haar deelname aan het marsconcours in Schiedam. Daarnaast zullen de muzikanten uit Doornenburg muziek ten gehore brengen van Adele en de musical hitserie Glee. Het harmonieorkest is al in voorbereiding voor deelname aan een concertconcours in 2014. Dit duurt nog even, maar het concourswerk dat dan o.a. zal worden gespeeld, wordt ook tijdens het uitwisselingsconcert worden gemaakt.

Al met al een afwissend concert met ongeveer 1½ tot 2 uur topmuziek van twee zeer muzikale harmonieorkesten. Tijdens het concert zullen beide orkesten beurtelings één of twee nummers ten gehore brengen. Het concert begint om 20:00 uur in het Ontmoetingscentrum in Doornenburg. De zaal is vanaf 19:30 uur geopend en de toegang is gratis.