Stoffels arrangeert voor concert Doornenburg

“Als ik iets schrijf moet het niet alleen een plezier zijn voor de muzikanten om te spelen, maar ook prettig zijn voor het publiek om naar te luisteren.”. Aan het woord is Emile Stoffels, dirigent van het harmonieorkest van St. Caecilia uit Doornenburg. Al geruime tijd is het orkest in voorbereiding op het Lalesse Night of the Proms concert dat op 2 juli a.s. gaat plaatsvinden aan de Van Heekstraat op het grasveld bij de speeltuin in Doornenburg. Het is de 4e keer dat de vereniging een concert met deze omvang organiseert. Bij iedere editie is de lat hoger gelegd, maar deze vierde editie belooft iets buitengewoons te worden.

Een van de kernwoorden die is gebruikt bij de organisatie van het concert is “kwaliteit”. Binnen het beschikbare budget is geprobeerd op alle fronten iets unieks neer te zetten. Er komt een enorm podium van 300 m2, er wordt gebruik gemaakt van professioneel licht en geluid en er wordt veel aandacht besteedt aan de aankleding van het terrein. “De muzikale verantwoordelijkheid van het concert ligt in mijn handen.”, aldus Stoffels. “We hebben er bewust voor gekozen om voor een groot deel van het concert eigen arrangementen te schrijven. Van veel nummers zijn er bestaande arrangementen, maar de kwaliteit van deze muziekstukken laat vaak te wensen over.”

Afgelopen maanden heeft Stoffels zeer veel tijd gestoken in het arrangeren van een twaalftal muziekstukken. Hierbij gaat het om een mix van populaire, Nederlands en Engelstalige hits tot fraaie delen uit bekende musicals. “Een idee in je hoofd, enkele krabbels op papier, een orkest dat je werk uitvoert. Het hele proces van het schrijven van een arrangement blijft mij nog steeds boeien en vooral motiveren, hoewel het natuurlijk erg tijdrovend is. Het belangrijkste is voor mij steeds dat een muziekwerk op het lijf van een orkest of koor geschreven moet worden. “Muziek op maat” is dan ook mijn devies.”

Inmiddels is de voorverkoop van entreekaarten gestart. De entreekaarten zijn te verkrijgen op de volgende adressen: Ontmoetingscentrum Doornenburg – Supermarkt SPAR Doornenburg en de Bruna in Gendt. De kaarten kosten € 7,50 per stuk waarbij in de voorverkoop één consumptie is inbegrepen en de eerste 400 kaartjes verzekerd zijn van een zitplaats. De kaarten aan de kassa kosten eveneens € 7,50. Dit is echter exclusief consumptie.

Wilt u meer weten over de arrangementen van Emile Stoffels, kijk dan op www.stoffelsmusic.nl.