Slagwerkgroep mist landstitel op 0,6 punt!

In het vakgebied werd al voorspeld dat het Nederlands Kampioenschap 2010 een spannende eindstrijd zou gaan worden. Met veel waardering voor het opgevoerde slagwerkspektakel kwamen de 30 spelers van Henk Mennens 0,6 punten tekort om de 7e landstitel naar Doornenburg te halen.

“Natuurlijk even een teleurstelling,  maar als enige slagwerkgroep die deze publieksgerichte slagwerkstijl als uitdagend ziet verdient de groep vandaag en groot compliment. De score van 92,50 punt  is kampioenswaardig!”, aldus een zichtbaar tevreden Henk Mennens.

De bevestiging hiervan kregen de slagwerkers van de toeschouwers die in extase met een ovationeel applaus hun waardering voor het Doornenburgse optreden toonden.  “Tja, we spelen nu eenmaal met veel risico en uitdaging. Deze stijl slaat aan bij het publiek en we gaan dan ook in de toekomst niet mee in de malletontwikkeling. Het enige ovationele moment was voor ons, dat zegt genoeg over de aantrekkelijkheid  van ons programma” voegt Theo Rutten hieraan toe.”

Toch ook felicitaties aan het adres van de winnaar, we wisten dat het een miniem verschil zou gaan worden. Maar wat zaten we er op 0,6 punt toch weer heel dichtbij”.  Op de vraag of de slagwerkers komende maanden een rustpauze nemen antwoordde Bert Selman: “Nee hoor, we pakken even een afwijkende koers voor een  concert van het Nijmeegs Mannenkoor op 11 april a.s. Daarna worden er cd-opnames gemaakt en wordt het huidige programma  ververst  en weer opnieuw voorzien spectaculaire, spraakmakende en publieksgerichte slagwerkdemonstraties. We moeten ook wel, die 30 spelers doen niets liever dan de zaal “platspelen”, en dat is ons ook vandaag in Dronten duidelijk weer gelukt!”.

5 gedachten over “Slagwerkgroep mist landstitel op 0,6 punt!”

1. Ook ik heb, als regionaal slagwerkliefhebber, genoten van de slagwerkgroep uit Doornenburg gisteren. Maar het aureool van onoverwinnelijkheid zijn jullie duidelijk kwijt. Ik kan me als onafhankelijk slagwerkliefhebber ook niet aan de indruk onttrekken dat de melodische ensembles meer de voorkeur hebben van de juryleden. Doornenburg heeft gekozen voor spektakel, maar dat is mijns inziens niet de weg die bewandeld moet worden.Slagwerkensembles in de regio zoals Millingen, Kekerdom en Gendt spelen puur slagwerk, technisch verfijnd en geen circusacts. Voor mij was Lunteren de kampioen, Asten kwam echt te kort. Al met al veel succes in de toekomst, maar met Henk Mennens aan het roer moet dat goed komen, maar denk er aan: met puur slagwerk zijn jullie (sub)top, hou het daarbij!

2. Gefeliciteerd met het resultaat!
    92,50 pnt halen op een NK is een prima prestatie. Ik heb van Mart Berns begrepen dat jullie heel goed gemusiceerd hebben. Ga zo door!

3. Hallo toppers uit Doornenburg,

Weer genoten van jullie deelname aan het NK en van harte gefeliciteerd met dit resultaat! Jullie zijn als een van de weinigen in staat om op percussieve manier deze (soms overgwaardeerde) bands tegenstand te bieden. Ben het niet eens dat deze technisch hoogstaande uitvoering door snares als “circusact’wordt gezien. Juist veel waardering voor de durf om dit te doen. Lunteren was voor mij net zo top als jullie, kwestie van stijlen. Asten, nmet alle respect niet indrukwekkend en erg goedkoop.
    Overigens ook veel lof voor de jonge melodische spelers, over verfijning gesproken! Zij spelen net als de ervaren spelers van top tot teen. De genoemde regiobands weten zelf ook wel dat zij hier nog een inhaalslag te maken hebben, laat dit ook maar zo gebeuren. Blijf deze weg volgen dan zal in de toekomst dit zeker weer goud worden.
    Succes!

4. Dag slagwerkers,

Ik heb gehoord dat ook jullie een mooi staaltje muziek hebben laten horen afgelopen zaterdag Avond in Dronten. Gefeliciteerd met jullie mooie Resultaat.

Met vriendelijke Groet
    Tjerk (slagwerkgroep Cromvoirt)

5. Ik heb genoten van de prestatie die jullie daar neergezet hebben, en je moet het maar doen.
    Bekijk het eens van deze kant, nr.1 zijn is fantastisch maar om dat te blijven is echt heel moeilijk.
    Jullie hoeven de volgende keer nog maar twee plaatsen stijgen en dat kan lang niet iedereen zeggen, ik vond het top.
    Wim Rutten.

Reacties zijn gesloten.