Jo Leenders – Vrijwilliger van het jaar

Bron: www.doornenburgonline.nl

Tijdens een Smartlappenkorenavond met medewerking van Gezelligheidskoor ‘Ons Verzetje’ uit Doornenburg, Shantykoor ‘Alle Hens’ uit Driel en Smartlappen koor ‘Goed Zat’ uit Mill is Jo Leenders gisterenavond in het Ontmoetingscentrum verkozen tot ‘Vrijwilliger van het jaar 2009’.

Na de aftrap van ‘Ons Verzetje’ die de stemming er al goed in hadden gebracht, een spetterend optreden van ‘Alle Hens’ wat ook zéér in de smaak viel van het alom aanwezige publiek volgde de uitspraak over de verkozen vrijwilliger van het jaar.

Nadat de voorzitter van Platform Doornenburg, Hennie van de Weert een woordje aan de aanwezigen had gericht ging microfoon over aan onze wethouder Bud Joosten die de spanning er behoorlijk in hield. Na het vernoemen van de diverse bezigheden van deze vrijwilliger werd het bij menigeen al snel duidelijk!

Een greep uit de diverse verenigingen en instanties alwaar hij zich voor ingezet of aan deelneemt;

Schutterij Gijsbrecht van Aemstel, Harmonie St.Caecilia, Instrumentenfonds, Historische Kring Doornenburg, Pannerdensch Kanaal, Fort Doornenburg(Pannerden), Schippers Vereniging ”de Sterreschans”, Vluchtelingen Werk, Stichting Maatschappelijke Dienstverlening …

… ongetwijfeld staat er nog iets niet tussen, om nog maar te zwijgen van het feit dat er inmiddels al diverse verenigingen zijn alwaar hij niet meer actief in is, maar uiteraard nog wel lid.

Voor al zijn inzet en werkzaamheden ten behoeve van de gemeenschap, al eerder beloond met ’t Bemmeltje, Geridderd in de orde van Oranje Nassau … en nu dan ook tot de Vrijwilliger van het Jaar .. Jo Leenders. Dat hij het heeft verdiend, mag duidelijk zijn, volgens onze wethouder. Hierbij overhandigde hij aan Jo het kunstwerk ”De Ontmoeting” met de daarbij behorende oorkonde.

Uiteraard ging de microfoon over aan de verkozen vrijwilliger die aan gaf zéér verrast te zijn, en dit van te voren geweten, niet was op komen dagen. In zijn ogen zijn er mensen die hem zeer zeker ook verdiend hadden. Maar uiteraard zéér vereerd met deze onder-scheiding, en al het werk tot dusver gedaan, met veel plezier maar vooral ook voor de gemeenschap.

Na dit alles volgde nog wat spetterende optredens van ”Goed Zat”, met als grand finale een samenzang van onze wethouder, de voorzitter van ’t Platform en de Vrijwilliger 2009. O, en niet te vergeten alle koorleden … Kortom een gezellige en leuke avond.