Muzikaal Gendt en Doornenburg: 2000 euro voor Stichting KiKa!

Een bomvolle zaal Providentia te Gendt stond zaterdag 9 januari j.l. in het teken van het concert ‘Muziek maakt sterk”, waarin optredens van drumfanfare, slagwerkgroep en jeugdband van St.Sebastianus en diens muzikale collega’s van de slagwerkgroep St.Caecilia Doornenburg. Ondanks de slechte weersomstandigheden was het publiek in grote getale nieuwsgierig naar dit concert gekomen.

Met een zeer afwisselend muzikaal, gevuld met spetterende slagwerkperformances slaagden beide verenigingen erin ruim 2000 euro binnen te halen voor kankerstichting KiKa. Met dit bedrag kan KiKa er onder andere voor zorgen dat chemokuren voor kinderen dragelijker worden en de kans van overleven hoger wordt.

Door een recentelijke confrontatie met de vreselijke ziekte kanker binnen de Gendtse vereniging groeide het besef dat deze ziekte een halt moet worden toegeroepen.

In korte tijd werd er door de slagwerkers van de Gendtse schutterij het initiatief genomen voor deze unieke muzikale actie. Onder leiding van instructeur Theo Rutten werd het concert met vernieuwend slagwerk ingeluid, waarna ook de jeugdleden geleid door Kevin Basten hun talenten toonden. Veel sympathie en waardering was er voor de absolute topslagwerkgroep uit Doornenburg, als ook voor hun muzikaal leider Henk Mennens die vanuit België het barre winterse weer had getrotseerd. Afsluitend zorgde de drumfanfare van St.Sebastianus o.l.v. Sjaak van der Sant voor een heerlijke muzikale happening.

Het concert was gratis toegankelijk , maar elke donatie voor KiKa was welkom.

“We wilden hierbij geen financieel beroep gedaan op het bedrijfsleven”, aldus een zeer tevreden Rick Basten,namens de organisatie. “Het uiteindelijk bedrag is puur door dit concert binnengebracht. Wel veel dank aan een aantal ondernemers de belangeloos medewerking verleenden, zonder hen was dit niet gelukt”.

De bekende KiKa-beren vlogen overigens als zoete broodjes over de toonbank en de collectebussen bleken door het vele publiek goed gevuld. Verschillende verenigingen uit de regio kwamen een donatie brengen voor dit Gendtse schuttersinitiatief.

“Gezien de enorme belangstelling kan deze historische muzikale samenwerking wellicht een vervolg krijgen voor een ander goed doel. De initiatiefnemers van St. Sebastianus zullen mogen daarom zeer tevreden zijn”.