Geslaagde stadionperformance slagwerkers Doornenburg

Nu zangeres/actrice Ellen ten Damme volledig in media spotlights staat in de circusshow “Cirque Stiletto”, is het verschil zichtbaar tussen amateur- en professionele musici. De slagwerkgroep van St.Caecilia Doornenburg die samen met deze populaire zangeres, Kayak en de Luchtmachtkapel de opening verzorgden van het Wereldmuziekconcours in het Parkstad Limburgstadion op 11 juli j.l., kon hierna genieten van een welverdiende zomervakantie. Voor Ten Damme staat na de WMC openingceremonie de première van de spaakmakende musical zonder onderbreking op het programma.

“Een mooie ervaring op een mondiaal podium, men gaf ons de volledige TV-aandacht om het Nederlandse slagwerk in de schijnwerpers te plaatsen” aldus Theo Rutten, zelf deel uitmakende van de 30 leden tellende percussiegroep. “In het bijzonder de Amerikaanse snaredrum act uit ons nieuwe concertprogramma ‘Actionality’ oogstte veel bewondering”. Een samenvatting hiervan is ook te zien bij omroep Max op Nederland 2 (“uitzending gemist 14 juli 2009”).

De slagwerkers hadden een week eerder een dubbelconcert gegeven waarvan de opbrengst, ruim 2000 euro, was bestemd voor een bejaardentehuis in Livingstone Zambia. Veel tijd om hier na de vakantie even van te genieten is er overigens niet voor de spelers. Onder leiding van muzikaal leider Henk Mennens bereidt de groep zich komende tijd voor op kwalificatiewedstrijden tijdens het podiumconcours op 22 november a.s. Hiervoor zal op zondagavond 8 november een try-out concert worden gegeven in het Schuttersgebouw. Ook de jeugdslagwerkgroep en het harmonieorkest van St.Caecilia zullen hier een try-out geven. De 15 jeugdslagwerkers o.l.v. Arend-Jan van Straaten gaan op 29 november naar het Rijnhalfestival. Het harmonieorkest o.l.v. Emiel Stoffels neemt op 14 november deel aan het KNFM concertconcours.

1 gedachte over “Geslaagde stadionperformance slagwerkers Doornenburg”

Reacties zijn gesloten.