Slagwerkers Doornenburg muzikaal in actie voor Zambia!

De mensen van Old Peoplehome in Livingstone, één van de zes bejaardenhuizen in Zambia, zullen zeer tevreden zijn met het initiatief van vrijwilligers van Rotary Club. Via contacten met de Wereldwinkel heeft men de 30 spelers van Slagwerkgroep van St.Caecilia Doornenburg bereidt gevonden om twee spectaculaire slagwerkconcerten te geven. De opbrengst zal ten goede komen aan het verbeteren van de leefomstandigheden voor de ouderen in het bejaardentehuis van Livingstone.

Zambia is twaalf keer zo groot als Nederland maar heeft slechts zes bejaardenhuizen. De ouderen zijn voor verzorging volledig afhankelijk van hun kinderen. Door HIV ontstaat nu echter een steeds groter wordende groep ouderen waarvan de kinderen overlijden en men hierdoor zonder inkomsten achterblijft. De zeer oude mensen zijn hulpbehoevend door het jarenlange harde werken, meestal in de mijnen, maar ook door dementie. In Livingstone is drie jaar geleden begonnen met de bouw van het Old Peoplehome. Het huis werkt met één “verpleegster” en de rest vrijwilligers. Het bestuur van dit tehuis wordt mede door vrijwillige Rotarians uit Livingstone gedragen, die daarbij worden geholpen door de Nederlandse dokter Goedhart en Janice Reul die fungeert als tussenpersoon en zorgt opleidingen en organisatie in de zorgsector.

De slagwerkgroep uit Doornenburg zal met het thema ´Actionality` op zondag 5 juli een tweetal concerten verzorgen, dat zorgt voor een boeiend en indrukwekkend muzikaal avontuur. “Slagwerk in actie voor Old Peoplehome” is de rode draad van deze boeiende concerten!